Str. Gheorghe Titeica, Nr. 173-177, Et. 1, Ap. 4, Sect 2, Bucuresti

office@target-consulting.ro

Cum să câștigăm timp și încredere în relația cu pacientul?

Cursurile de “Comunicare in practica medicala” s-au dezvoltat ca proiect si au fost construite din dorinta de a sprijini medicii, asistentii medicali, persoanele de suport din centre medicale si spitale in activitatea lor, dar si din necesitatea de a crea perspective noi in relatia terapeutica. Comunicarea acopera prapastia dintre medicina bazata pe dovezi si lucrul cu pacientii individuali.

Pornind de la cifre concrete, date statistice si informatii obtinute in urma cercetarilor desfasurate pe perioade indelungate de timp, concluziile demostreaza ca, de cele mai multe ori, medicii si pacientii aduc in actul terapeutic doua realitati complet diferite. Acestea ar avea sanse sa devina una singura, insa de prea putine ori se intampla asa, fiecare parte implicata ramanand in propria-i perspectiva, in detrimentul compliantei la tratament, al diagnosticului, al actului medical si, nu in ultimul rand, al increderii in sistemul medical general.

Interactiunea dintre medic si pacient inseamna interactiunea intre teorie si practica, intre cunostinte si informatii variate transmise de ambele parti, dar si intre doi oameni cu personalitati si educatie diferite, tipuri de referinte si semantici uneori contradictorii in ceea ce priveste comunicarea. De cele mai multe ori, din motive obiective ca lipsa timpului, oboseala acumulata se pot pierde unele detalii care ar putea aduce mai multa satisfactie in actul medical.

Ascultarea atenta, interpretarea indicilor nonverbali, traducerea termenilor de specialitate, descrierea patologiei pot face diferenta intre o comunicare standard (a se citi defectuoasa) si una foarte eficienta.

Rutina poate fi un alt aspect care uniformizeaza perspectiva componentei si comportamentului in actul medical si de multe ori, noi, medicii, avem in vedere mai ales detaliile medicale si simptomatologia generala si mai putin unicitatea pacientului din fata noastra. (Boala, nu pacientul).

De aceea, cursul nostru porneste de la premisa ca informatiile noi, partea practica si mai ales structura bazata pe Ghidurile de comunicare Calgary-Cambridge rup aceasta rutina si creeaza noi moduri de a privi actul medical, cu beneficii concrete atat pentru noi, medicii, cat si pentru pacientii nostri.

Va invitam sa descoperiti impreuna cu noi pe parcursul zilelor de curs pe care le anticipam intense si provocatoare cum putem fi mai aproape de intelegerea realitatii pacientilor nostri si in ce moduri comunicarea ne ajuta sa le fim de si mai mare ajutor nu numai in procesul de vindecare dar si de suport si alinare.

Varianta online a cursului o puteti parcurge inscriindu-va la programul EMCD “Castiga timp si incredere in relatia cu pacientul! Comunicarea eficienta cu Pacientul”, care este dezvoltat pe platforma de eLearning Perfmed a SNSPMPDSB.

Video PREZENTARE

Curs eLEARNING